Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

BESTELLING EN LEVERING

 

Vraag: Hoe kan ik een bestelling bij Het Belgische Munthuis plaatsen?

U kunt uw bestelling via onze website plaatsen. Na ontvangst van uw bestelling ontvangt u ook per email een voorlopige orderbevestiging. Indien u deze niet ontvangt, adviseren wij u contact op te nemen met onze Klantendienst. Dit kan via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief).

Vraag: Bezorgt Het Belgische Munthuis ook producten in buitenland?

Spijtig genoeg worden alleen bestellingen uitgeleverd op Belgische adressen. Bestellingen met een afleveradres buiten België worden niet verwerkt.

Vraag: Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

Na ontvangst van uw order streven wij er naar om uw bestelling binnen 5 tot 10 dagen te verzenden. Indien u voor een Express zending kiest, wordt uw bestelling binnen 3 tot 5 dagen verstuurd.
Bij sommige bestellingen kan het soms wat langer duren i.v.m. de levertijden van onze leveranciers.

Vraag: Kan ik ook bij u langskomen om een bestelling op te halen / te zien etc.?

Spijtig genoeg hebben wij geen winkels en daarom kunnen onze bestelling alleen per post worden verstuurd.

Vraag: Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij versturen uw bestelling via Bpost. Over het algemeen worden de zendingen via de brievenbus bezorgd. Mocht de zending niet door de brievenbus passen en de postbezorger trof u niet thuis aan, dan ontvangt u een Bpost afwezigheidsbericht waarmee de zending op het dichtstbijzijnde postkantoor afgehaald kan worden.

Vraag: Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?

De verzendkosten zijn afhankelijk van welke verzendmethode u kiest. Indien u gebruik wenst te maken van een standaard verzending bedragen de verzendkosten € 4,95 per bestelling. Indien u voor een Express verzending kiest bedragen de kosten voor verzending € 6,95 per bestelling.

 

RETOURNEREN EN RUILEN

 

Vraag: Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet of beschadigd is aangekomen?

Bij een onvolledige of beschadigde zending verzoeken wij u om direct contact op te nemen met onze Klantendienst. Dit kan via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief).

Vraag: Heb ik bij Het Belgische Munthuis garantie op mijn artikelen?

Ja, voor alle artikelen die u bij ons koopt geldt de wettelijke garantie. Indien uw klachten over uw bestelling heeft, vernemen wij dit graag binnen 14 dagen na ontvangst.

 

BETALEN

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Afhankelijk van de bestelwaarde in combinatie met uw betaalhistorie ontvangt u de producten met een overschrijvingsformulier of vragen wij een voorschot. In het geval van een overschrijvingsformulier kunt u de ontvangen producten binnen 14 dagen na factuurdatum betalen. Indien u een voorschotfactuur van ons ontvangt worden de bestelde producten verstuurd nadat het verschuldigde bedrag bij ons op de rekening is bijgeschreven.

Vraag: Waarom ontvang ik twee overschrijvingsformulieren bij mijn bestelling?

Het overschrijvingsformulier aan de rechterkant is voor het product dat u geleverd heeft gekregen. Het overschrijvingsformulier aan de linkerkant is voor het product dat u geleverd heeft gekregen inclusief de aanbieding die bovenaan het formulier staat vermeld.

Vraag: Wat is het rekeningnummer van Het Belgische Munthuis?

IBAN: BE54 8260 0064 8297
BIC: DEUTBEBE

 

RETOURNEREN EN ANNULEREN

 

Vraag: Hoe kan ik mijn bestelling veilig retourneren?

U kunt binnen 14 dagen na factuurdatum contact opnemen met onze Klantendienst via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief) en zij zullen u een retourbon toesturen. Hiermee kunt u kosteloos en veilig uw bestelling retourneren.

Vraag: Wat houdt een reserveringsservice in?

Een reserveringsservice is een reeks waarbij u elke maand geheel vrijblijvend een munt of herdenkingsuitgifte toegestuurd krijgt. Indien u een product niet wenst te houden, neemt u binnen de 14 dagen contact op met onze Klantendienst. Zij helpen uw bestelling veilig en kosteloos terug te sturen.

Vraag: Hoe kan ik de speciale reserveringsservice behorende bij mijn verzameling annuleren?

U kunt contact opnemen met onze Klantendienst via het emailadres info@munthuis.be of maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 via het telefoonnummer 078 / 790 002 (lokaal tarief) en zij zullen zonder enige discussie op ieder moment uw verzameling voor u stopzetten.